Nu.Hier.Noord-Holland

Sinds augustus 2011 voert Amsterdam Marketing de Toeristische Marketing & Promotie uit van de provincie Noord-Holland. Samen met acht andere partijen leverde Amsterdam Marketing een voorstel, dat inhoudelijk als beste uit de bus kwam. Hiermee was de Marketing & Promotie van de provincie een feit. Een belangrijk doel van deze opdracht is het versterken van de toeristische sector in de provincie en het stimuleren van de samenwerking tussen diverse partijen ter promotie van de provincie.

Sterke merken binnen Noord-Holland

De focus van de promotie ligt op de sterke merken van de provincie Noord-Holland, met andere woorden de voor de bezoeker herkenbare plaatsen en gebieden zoals Texel, de kust en bijvoorbeeld de Zuiderzeedorpjes. Om duidelijk te maken dat deze gebieden onderdeel zijn van Noord-Holland is de verbindende slogan 'Nu.Hier.Noord-Holland' ontwikkeld. 'Nu' staat voor actualiteit en 'Hier' staat voor locatie.

Website Noord-Holland.com

Amsterdam Marketing heeft vanwege de promotieopdracht voor de provincie Noord-Holland de website www.noord-holland.com in 2012 opgezet. Bezoekers kunnen op de website van Nu.Hier.Noord-Holland terecht voor alle actuele toeristische informatie. De mogelijkheid bestaat om pagina’s naar persoonlijke interesse in een 'mandje' te bewaren of de QR-code van een pagina met de mobiele telefoon te scannen. Op deze manier zijn de pagina's onderweg eenvoudig op de smartphone terug te vinden. De website is ook zeer geschikt voor tablets zoals de iPad.

Samenwerking

Bij de uitvoering van de activiteiten wordt nadrukkelijk samenwerking gezocht bij de Regio VVV's, brancheorganisaties en de verschillende Noord-Holland projecten, waaronder Stelling van Amsterdam, Westfriese Omringdijk, Noord-Hollandpad, Oneindig Noord-Holland, Metropool Amsterdam, Laag Holland, UIT-in-Noord-Holland.

Meer informatie:

Amsterdam Marketing, afdeling Research, tel.: (020) 702 6110, b.bokdam@iamsterdam.com.